Netflix eskiden parasını fiziksel medyadan, DVD’leri müşterilere postalayarak kazanıyordu. Bu hizmet geçtiğimiz günlerde sona erdirilmiş olsa da, görünüşe göre şirket bir kez daha eskiye yöneliyor. İlk olarak Bloomberg tarafından duyurulduğu üzere, yayın devi garip bir şekilde Netflix House adında bir dizi fiziksel perakende satış noktası açmaya karar verdi. Görünüşe göre Netflix, ‘Netflix House’lar kurarak filmlerinin ve dizilerinin başarısını yeni bir seviyeye taşımayı planlıyor.
Mağazalar, Netflix’in popüler dizilerine özgü ürünler satacak. Netflix House işletmeleri ayrıca yemek ve canlı deneyimler de sunacak. Son olarak, ilk iki lokasyonda Squid Game’e dayanan bir parkur yer alacak.
Netflix House ayrıca, hayranları heyecanlandırmak için hit dizilere ve canlı performanslara dayanan dönüşümlü sanat enstalasyonlarına da sahip olacak. Buna ek olarak kurum içi restoran, yayıncının birçok senaryosuz yemek tabanlı reality şovunda orijinal olarak yer alan yemekler ve içecekler servis edecek. Menü, fast casual’dan üst düzey yemeklere kadar çeşitlilik gösterecek.
İlk iki lokasyonun 2025’te ABD’de açılması bekleniyor, ancak Netflix nerede olacağını söylemedi ve daha sonraki bir tarihte daha fazla küresel satış noktası eklenecek. Şirketin tüketici ürünleri başkan yardımcısı Josh Simon, Bloomberg’e verdiği demeçte müşterilerinin kendilerini filmlerin ve TV şovlarının dünyasına kaptırmayı sevdiklerini ve bunu bir sonraki seviyeye nasıl taşıyabilecekleri konusunda çok düşündüklerini söyledi.
Netflix, geçmişte Stranger Things gibi dizileri ve yemek pişirme reality programlarını tanıtmak için dünya çapında bir dizi pop-up deneyimi açmıştı. Şirket halen menüler, mekanlar ve diğer her şeyle ilgili ayrıntıları kesinleştirmeye çalışıyor. Ne de olsa dükkan açmak için bir yıldan fazla zamanları var.